Nittedal Kunstforening får årets kulturpris i Nittedal kommune

Harald Unstad, Anne Riste Skjelbreidalen og Sverre Ringard
Harald Unstad leder i 25 år, Anne Riste Skjelbreidalen kasserer i 30 år, og Sverre Ringard leder i 10 år. Ildsjelene fikk alle heder og ros på jubileumsfesten.

Kulturprisjuryen har talt – vinnerne er klare

Lokalavisa Varingen har i dag publisert ølgende på nett:

– Kulturprisjuryen i Nittedal kommune hadde møte tirsdag kveld, og innstilte vinner av kulturprisen og ildsjelprisen, samt påskjønnelse til en ung aktiv idrettsutøver og en ung aktiv kulturutøver, opplyser kulturkonsulent David Grant.

Kulturprisen

– Nittedal Kunstforening får kulturprisen for 2021. Juryen begrunner det med foreningens betydning som en viktig formidler av billedkunst og kunsthåndverk i over 50 år. Foreningen har vært viktig for kunstinteressen og -kompetansen blant Nittedals innbyggere, og tilbyr gjennom sine utstillinger et verdifullt utstillingsvindu for lokale kunstnere – profesjonelle så vel som amatører.

– 51 ÅR MED KUNST:  Nittedal Kunstforening feiret nylig et forsinket 50-årsjubilum. Nå kan Harald Unstad, Anne Skjelbreidalen, Sverre Ringard og de andre fortsette feiringen, for Nittedal Kunstforening får årets kulturpris i Nittedal kommune.

Prisutdelingen blir i Storsalen på Flammen onsdag 19. januar kl. 19. Miljøprisen og tilgjengelighetsprisen vil deles ut samme kveld.