OM OSS

Nittedal kunstforening

Nittedal Kunstforening ble stiftet 19. oktober 1970 og har i snart 50 år vært en viktig formidler av billedkunst og kunsthåndverk i bygda.
I de første 20 årene hadde Nittedal Kunstforening sine utstillinger på ulike steder i bygda: Haugbit-Foss var gjennom 1970- og 1980-tallet et viktig tilholdssted. Også i hovedbygget på Nygård holdt vi flere utstillinger. Ellers ble bl.a. Bjertnes videregående skole (både aulaen og biblioteket), kafeen og peisestua på Nittedal ungdomsskole, Rådhuset og det tidligere bedehuset på Åneby, Betlehjem, brukt som utstillingslokaler.
Fra 1991 har Kunstforeningen hatt fast tilhold i Utheim grendehus hvor vi hvert år arrangerer inntil fire utstillinger. Her henger også foreningens faste samling som med årene har fått et visst omfang. Utheim grendehus er et flott utstillingssted som Kunstforeningen har vært med på å utforme. Her er også spesiell spotbelysning for billedkunst etc.

Besøksadresse: Nyveien 1, 1482 Nittedal
www.nittedal.kunstforening.no