"Med kjærlig hilsen" av Catherine Nesheim

Catherine Nesheim - Fastelaven

Utstillingen til Catherine Nesheim vises  i Nittedal Kunstforening på Utheim Grendehus  25. 09. – 03.10. 2021

Åpningstider:

Lørdager og søndager kl. 12.00 – kl. 17.00

Hverdager kl.18.00 – 20.00

Åpning: Lørdag 25.09. kl. 12.00

Velkommen

Utstillingen består av malerier og skulpturer. Bildene beskriver lengsel, håp og kjærlighet i det som generasjoner har lagt ned. Det vil si stilleben som har elementer i seg fra eldre generasjoner som har gått bort. Kjolene likeså, båret med stolthet av kvinner i slekta.  Hun maler fra livet til tidligere generasjoner som består i form av forskjellige gjenstander. Ved siden av maleriene viser kunstneren tidløse skulpturer.

Catherine Nesheim - Adjø
Catherine Nesheim - Frokost i Oslo

Nesheim har sin kunstutdannelse fra Pratt Institute, School of Art and Design,New York City, og M.F.A. fra Kent State University, Kent,Ohio,USA.

Hun er oppvokst i USA av norske foreldre og bosatt i Vestfold.

Av offentlig bygg som er smykket ut med Nesheims arbeider kan nevnes Statskraftverket i Alta,  AMO Senteret i Kåfjord, Hammerfest alders og sykehjem, Ofoten sykehjem, Narvik, Kroken sykehjem, Tromsø,  Jernverket i Mo i Rana, Vega alders og sykehjem, Vestfold fylket, Bardufoss v.g.skole.

Hun har hatt utallige separat utstillinger fra Svalbard, Notodden, Vestfold Kunstnersenter, Larvik, Sandefjord Kunstutstilling, Bærum Kunstforening, Telemark Kunstforening ,Porsgrunn, Skien Kunstforening, Ryvarden Galleri,Sveio, og Galleri Emilie, Fredrikstad.

Catherine Nesheim - Minner fra Frankrike
Catherine Nesheim - Martha Elisabeth

Hun har deltatt på Nordnorsken flere ganger og Østlandsutstillingen,  vært representert ved Venable Neslage Gallery og Capricorn Gallery i Washington D.C. i U.S.A. Kunstneren har vist arbeidene sine på utstillinger i Rovaniemi i Finland, Luleå i Sverige, St. Petersburg og Moskva i Russland.

Catherine Nesheim gleder seg til å vise frem sine arbeider og håper mange tar turen innom Nittedal Kunstforening fra 25. september t.o.m 3. oktober.

Unni Nordkild Skjønsberg, leder i kunstforeningen overrekker blomster til kunstneren
Catherine Nesheim med sine venninner fra Statens Lærerhøgskole i formgivingsfag Blaker, 50-års studenter