Juleutstilling på Utheim

Vinterlys

Nå står juleutstillingen på Utheim snart for døren.
Salgsutstillingen åpner lørdag 30. november kl 12.00
Åpningstider: lørdag og søndag kl. 12.00- 17.00
Hverdager kl. 18.00-20.00

Dette blir en stor utstilling med mange kjente kunstnere, også nye bekjentskaper. Over 50 bildende kunstnere stiller ut og i tillegg deltar kunsthåndverkere med keramikk og smykker.

Nittedal kunstforening har i snart 40 år hatt tradisjon med en stor juleutstilling og tradisjoner ønsker vi fortsatt å ta vare på , også i år på Utheim.

En hel uke over to helger er utstillingen tilgjengelig med utvidete åpningstider i helgene.

Tigerlilje av Gro Mukta Holter

Det helt spesielle i år, er at vi har klart å få Trondheimsduoen Duodu til å stille ut og selge strikkeplagg. Dette er norsk strikkedesign, og er kunsthåndverk som løfter en hundreårig strikketradisjon opp i en annen dimensjon. Disse plaggene er rene kunstobjekter som lever sitt liv i utstillingslokaler rundt omkring i verden. Duodu er bare noe man må oppleve, norsk strikkedesign på sitt beste. Mange ulike strikkeplagg blir utstilt, kan kjøpes og bestilles. Dette er helt unikt for oss.

Keramikk av Michiko Takahashi Nilsen

Du vil finne maleri, tegninger, trykk, foto, keramikk, smykker og norsk strikkedesign. Vi har satset stort på mangfold med bilder i ulike størrelser, teknikker, motivvalg og priser. Av kunstnere som stiller ut, er bla: Eva Harr, Jan Harr, Gunn Vottestad, Yngve Reidar Vold, Gro Mukta Holter, Rolf Nerli, Kjell Thorjussen, og mange, mange flere. 12 av utstillerne er Nittedals egne kunstnere som stiller ut tekstiler og bilder.

Tekstil av Ragnhild Echoff Kjenne

De som ikke fikk med seg utstillingen «Med Prøysen og Børli til Utheim « tidligere i høst, kan nå skaffe seg bilder med Prøysenmotiver fra Prøysens forfatterskap.